PIN

Follow Me on Pinterest

2012. november 19., hétfő

G, mint gólya - madarak

madaras kifestő

madarak testrészeiLife Cycle of a Chick


Madarak (madaras összeállítás Youtube)

Kányádi Sándor: Költögető

Hajnalonta engemet
gerle-galamb költöget:
jó reggelt,
jó reggelt,
mindenki már rég fölkelt.

Rá a rigó: föl bizony,
gyöngyös harmatot iszom,
hű de jó,
hű de jó,
harmaton él a rigó!

Cserépen a verebek
kenik-fenik csőrüket:
csiri-csűr,
csiri-csűr,
csak így telik meg a csűr.

De a szarka rájuk reccsen,
hogy egy kicsit csendesebben:
csöndesen,
csöndesen,
nem süket itt senki sem!

Túl a vizen valahol
kakukkmadár kakukkol,
kakukk szól,
kakukk szól,
túl a vizen valahol.

Döbrentey Ildikó: Madár voltam álmomban

Madár voltam álmomban,
Fenn az égen daloltam,
Olyan dal volt, amit én még
Addig sosem hallottam.

Madár voltam álmomban,
Házak fölött átúsztam,
Város szélén elfáradtam,
szépen hazaszállottam.
Kányádi Sándor: Feketerigó

Ablakomban
nagy a hó, halihó!–
ott sétálgat
egy feketerigó.

Jár a szeme:
oda néz, ide néz:
sétálgat, mint
egy igazi zenész.

De most nekünk
nagy a hó, halihó!–
nem fuvoláz
a feketerigó.

Egyet-kettőt
csitteget, csetteget,
kifizeti ennyivel
a telet.

B. Radó Lili: Új ing
Felveszem ma az új inget,
Mennyi gomb van rajta!
Fehér gombok, az ing pedig
Vidám, kockás, tarka.

Mennyi szép gomb! Mi lenne, ha
Begombolnám egyedül?
Addig-addig próbálgatom,
Amíg egyszer sikerül!

No lám, megvan! Begomboltam!
Hanem annyit mondok:
Nem könnyű ám begombolni
Egyedül egy gombot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése