PIN

Follow Me on Pinterest

2012. október 8., hétfő

D, mint dió

D betűs hét.
Tervezett "tananyag":
betű:        Dd
szám:       6
téma:       dió
szókincs: ősz
szín:        sárga
forma:    rombusz

OLVASÁS

- őszi versek

Tamkó S. Károly: Dombon

Dombon törik a diót,
hegy-ormon a mogyorót,
-zajuk ide csattog! -
Völgyben meg a makkot!

Három diót feltörtem,
Négy mogyorót megettem,
Leltem egy zsák makkot,
- ebből ti is kaptok!
Csoóri Sándor: Dióbél bácsi

Ki lakik a dióhéjban?
Nem lakhat ott bárki,
Csak Dióbél bácsi.
Ha rácsapsz a dióhéjra
Kinyílik a csontkapuja
És cammogva előmászik
Vén Dióbél bácsi-
Csak a szádat
Tátsd ki!

Osváth Erzsébet: Ribillió

Ez aztán a ribillió,
lepottyant egy rakás dió.
Hogy lepottyant, összekoccant,
összekoccant, nagyot koppant.
A tolvaj szél járt a kertben,
láthatatlan köpönyegben.
A diófát megtépázta,
megtépázta, megdézsmálta.
Aztán eltűnt, mint a pára,
köd előtte, köd utána.

Domb tetején

Domb tetején
ágas- bogas diófa,
Rászállott a
kerek erdő rigója.
Azt dalolja,
azt fütyüli a rigó,
Ó, tilió,
későn érik a dió.

Zelk Zoltán: Az én kertem

Van nekem egy diófám,
de az olyan fajta;
dió terem rajta,
mellette az almafám,
azon pedig alma.
Mellettük egy szilvafám,
nézem, nézem, mintha
annak ágán se egyéb
teremne, csak szilva.

Tudom, el se hiszitek,
hiába is mondom,
van ribizlibokrom is,
és azon a bokron,
azon is csak ribizli,
azon se nőtt még soha
se szőlő, se mandula -
ilyen az én kertem,
azért tán, mert ingyen kaptam,
nem a boltban vettem!


Csanádi Imre: Őszköszöntő

Szállj, szállj,
ökörnyál,-
jön az ősz,
megy a nyár.
Megy a nyár, a nevetős,
komolykodva jön az ősz,
csillámló derekkel,
sárga levelekkel,
szőlővel, mosolygóval,
fűre koccanó dióval.


- diós mondóka
   Dombon törik a diót,
   hegyen meg a mogyorót.
   Tessék kérem megbecsülni
   és a végén lecsücsülni,csüccs!
BARKÁCS

gomba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése